zondag 21 juni 2015

Hallo allemaal!‏

Op 15 jun. 2015 om 15:57 heeft Ralph Arnts <arnts_ralph@hotmail.com> het volgende geschreven:

Ik ben Tian Min en ik woonde tot voor kort in China in de provincie Shandong. Sinds 31 mei ben ik bij mijn papa, mama en grote broer. Op 17 juni kom ik met hen naar Nederland. Dit vind ik erg spannend!

Papa, mama en Hao Min zijn heel erg blij dat ik mee ga naar Nederland, ze hebben lang op mij gewacht.

Voor mij zal het wel erg wennen zijn, want ik woon nu nog héél erg ver weg in een ander land, met andere gewoonten. Ik heb in mijn jonge leventje al best veel meegemaakt en wat er nu allemaal gebeurt, is voor mij lastig te begrijpen. Ook moet ik afscheid nemen van mijn vriendje uit het tehuis. Hij gaat met zijn papa, mama en zus in Eindhoven wonen.
Mijn wereldje staat even helemaal op zijn kop!

Papa en mama zullen er alles aan doen om mij een fijn en veilig thuis te geven. We moeten nog best wel aan elkaar wennen en hiervoor is tijd nodig. Er moet een hechte band groeien en dat gaat niet zomaar.

Jullie kunnen ons daarbij helpen door de eerste tijd (ik weet nog niet precies hoe lang) een klein beetje afstand te houden. Het is belangrijk dat ik de eerste maanden alleen door papa en mama en Hao Min word geknuffeld, dat zij mij verzorgen en eten geven. Ik moet weten dat papa en mama er voor mij zijn en dat ik me bij hen veilig kan voelen. 

Op die manier kan ik goed leren hechten en dat is heel belangrijk voor mij voor als ik later groot ben. 

Natuurlijk vind ik het leuk om cadeautjes en snoepjes van jullie te krijgen, maar het is beter als ik dat via mijn papa en mama krijg. En natuurlijk zou ik graag bij jullie op schoot zitten en door jullie geknuffeld worden, maar dat kan later toch ook nog wel.

Op 30 augustus word ik 2 jaar. Als alles dan goed gaat, hoop ik jullie op mijn feestje te zien!

Heel veel lieve groetjes van Tian Min


Geen opmerkingen:

Een reactie posten