zondag 21 juni 2015

Wat een verschil!!!‏

Hallo allemaal,

We zijn nu bijna twee weken met zijn viertjes.
Het lijkt al zoveel langer geleden dan die paar weken en het is nu al bijna niet meer voor te stellen dat Tian Min zo eenkennig was.

Dat is nu echt al helemaal verleden tijd. Ralph heeft TM al naar bed gebracht en een poepluier verschoond. Hij moest er uiteindelijk toch aan geloven (al staat de teller pas op 1!).

Hao Min lijkt ook al aardig gewend aan het idee dat Tian Min er bij hoort. Hij komt meer en meer voor zichzelf op en dat heeft ook als resultaat dat Tian Min minder vaak de confrontatie opzoekt. Bovendien hebben de jongens al best vaak lol samen!
Als HM iets doet, dan doet TM hem standaard na. En als dat iets grappigs is, dan is het dus dubbele lol!!!

Dinsdag zijn we met z'n vieren op pad geweest naar een winkelgebied (naam weet ik niet meer).
Als lunch heeft TM kennis gemaakt met McDonalds. Wat heeft hij heerlijk gesmuld...

Als diner hebben we een heuse picknick op onze hotelkamer gedaan (brood en noodels)!

Woensdag hebben we onze toeristische bui voortgezet met een bezoek aan de Silk Market. Vonden we toch wat tegenvallen in vergelijking met vorige bezoeken. Niet veel gekocht, maar toch weer even op pad geweest (met zijn 8-en, de andere familie was ook mee).

's Avonds dumplings gegeten bij een restaurant vlakbij het hotel.

Donderdag stond een excursie naar de Chinese Muur op het programma. HM kon zich het uiteraard niet meer herinneren en hij vond het jammer dat we niet langer bleven.

Deze keer brachten we een bezoek aan de Pizza Hut. Was weer één grote puinhoop aan tafel met z'n achten. Maar ook TM zijn luier, romper, dames toilet en Marloes haar handen waren één grote puinhoop tijdens het luier verschonen :-).

Gisteren (vrijdag) zijn we in en om het hotel gebleven. Onze grote kanjer was ziek. Koorts en hangerig en dus besloten we maar rustig aan te doen.

Ralph is eerst nog met TM in de draagzak naar de Nederlandse ambassade geweest. Het noodpaspoort moest nog betaald worden en bovendien had Robert van de ambassade nieuws over waar het mogelijk mis is gegaan.

Vorig jaar hebben we HM zijn geboorteakte laten omzetten naar een Nederlandse akte. Daarbij ook een geboorteplaats aangegeven (op zijn huidige paspoort is dat veld leeg).
Nu blijkt het zo te zijn dat als er iets wijzigt m.b.t. de paspoortgegevens, het paspoort ongeldig wordt verklaard. Hadden we dat maar geweten...

Omdat HM ziek was, mocht hij kiezen wat we 's avonds gingen eten.
Het werden patatten (McDonalds dus).
Marloes niet, die had heerlijke sushi gehaald met wasabi die nog net even een paar tikjes heter is dan in Nederland ;-).

Na het succes van eerder deze week hebben we weer een kleedje op de grond gelegd en het een picknick genoemd.
HM had niet zo'n trek, maar die kleine TM heeft me toch een partij zitten schransen. Mondje vol patat, zijn drinkbeker in de ene hand en een kipnugget in de andere!

Vandaag had HM gelukkig geen koorts meer en was hij weer helemaal als nieuw.

En Tian Min heeft na het ontbijt zijn trilogie 'poepen op de vloerbedekking van de hotelkamer' glansrijk volbracht! Je kunt dat ventje ook geen 20 seconden zonder luier later rondlopen...

Ralph en HM hebben na de lunch een tijdje gezwommen en TM heeft een middagdutje XXL gedaan.

In de middag zijn we nog even op pad geweest naar San Li Tun Bar Street.

Enerzijds een modern winkelgebied, anderzijds allemaal gezellige barretjes.
Daar hebben we heerlijk gegeten (wij = Ralph en Marloes, de kinderen vonden het wat minder).
Heerlijk om weer even echt de deur uit te zijn. Eindelijk vakantiegevoel, mede vanwege het prachtige weer vandaag!

Nu nog drie dagen te gaan. En we willen nog genoeg doen, dus we komen de dagen wel door hoor!

Maar we zullen ook blij zijn als we weer richting huis gaan. We kunnen niet wachten om Tian Min aan iedereen te laten zien...